piątek, 3 lipca 2015

Rozdział 8

Siedząc przy ognisku uśmiechnęłam się do Chrisa przyglądającego mi się z zainteresowaniem. Wzruszyłam ramionami bo nie wiedziałam o co mu chodzi. Podciągnęłam kolana pod brodę i skuliłam się gotowa na opowieści babci. Gdy zaczęła opowiadać poczułam coś dziwnego nie umiałam tego opisać, ale moje serce przyspieszyło a ja zdziwiona przyglądałam się tym obrazom. Słyszałam wszystko co mówiła, ale byłam bardzo daleko.
Wraz z jej pierwszymi słowami o bogini, która oddała życie za ludzi ponieważ ich kochała zobaczyłam siebie ale trochę inną, starszą, poważniejszą. W opowieści babcia opowiedziała o odwiecznej walce dobra ze złem i o tym jak bogini musiała wybrać między miłością a obowiązkiem. Jej serce było rozerwane, ale postąpiła tak aby lud nie ucierpiał i wybrała dobro. Zraniony wojownik zła nie zawahał się przed zabiciem bogini.  Zginęła ponieważ wybrała dobro, zginęła ponieważ postąpiła według przeznaczenia. Poświęciła się dla ludzi. Poświęciła swoje życie i serce, swoją miłość.
Kiedy głos babci ucichł obrazy także ustały. To było przerażające nie wiedziałam co się działo. Rozejrzałam się aby zobaczyć czy ktoś poczuł to samo co ja, ale wszyscy bawili się niesamowicie. Westchnęłam i napotkałam smutny wzrok Starka. Coś tu było nie tak a ja musiałam dowiedzieć się co! Podniosłam się z miejsca i po cichu poszłam za Chrisem, który szedł za jakąś postacią. Po chwili stałam w cieniu gdzie nikt nie miał prawa mnie zobaczyć i słuchałam dziwnej wymiany zdań między Chrisem i babcią.
- Christopher! To dobry czas aby dowiedziała się prawdy o sobie! Ona już zaczęła nieświadomie używać swoich mocy.
- Margaret!- Podniósł głos Chris. Byłam tak zdziwiona, że nie pohamowałam syku irytacji. Chris i babcia odwrócili się w moją stronę, ale mnie nie widzieli moje serce biło tak głośno, że nie byłam pewna czy przypadkiem go nie słyszą.
Chris zrobił krok w moją stronę, ale z cienia obok mnie wyszedł Stark... Stark! co on tu robił! Czy wiedział, że stoję obok. Na pewno wiedział!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz